Hava sıcaklıklarının beklenenin üzerinde seyretmesi ve yağışların yerine ılık havanın etkili olması sebebi ile birçok ağaç hava sıcaklıklara aldanarak çiçek açmaya başladı.
İlçemiz SEAŞ sosyal site lojmanları içerisinde ki bir çok kayısı ve badem ağaçlarındaki görülen çiçeklerde vatandaşların ilgisini çekerken resim çektirmeyi de ihmal etmiyorlar. Bu olayı görüntüleyen bazı vatandaşalar , çiçek açmaların aslında üzüntü verici olduğunu belirtirken, küresel dalgalanmaya dikkat çekerek, iklimlerin büyük oranda yer değiştirdiğini, ağaçların gövdelerindeki can sularının çekilmemesi nedeni ile çiçek açmasını hiç de arzu etmediğimiz yalancı bir bahar geçişidir dediler. Doğuda birçok il ve ilçe kar ve buz olayları ile karşı karşıyayken çevremizde görülen bu durum kaygı vericidir. Ocak ayının ortalarına yaklaştığımız bu günlerde hava koşullarının normalin üstünde seyretmesi son yıllarda ağaçların erken çiçek açması daha sık görülen bir olay oldu. Geçtiğimiz yıllarda bu aylarda kar yağışı görünürken şimdilerde baharı yaşamamız hasatlarımızı etkileyerek inşallah verimi düşürmez dediler.
