TES-İŞ Sendikası Genel Başkanı İrfan Kabaloğlu, Soma Termik Santrali’nde faaliyetlerin durdurulmasıyla ilgili yazılı bir açıklama yaparak yaşanan gelişmelere ilişkin kamuoyunu bilgilendirdi.
Santral işvereni tarafından yapılan bildirimle birlikte, çalışanların 12 Temmuz 2025 tarihinden itibaren önce ücretli izne, ardından ise ücretsiz izne çıkarılacaklarının duyurulduğunu belirten Kabaloğlu, bu kararın hem çalışanlar hem de bölge halkı açısından büyük bir kaygı yarattığını vurguladı.
Kabaloğlu açıklamasında, “Bu durum sadece üyelerimizin istihdamını ve geçimini değil, Soma’nın sosyo-ekonomik yapısını ve ülkemizin enerji arz güvenliğini tehdit eden ciddi bir krizdir,” ifadelerini kullandı.
Enerji Bakanı ile Kritik Görüşme
TES-İŞ Sendikası, gelişmeler üzerine ilgili kamu kurumlarına resmi yazılarla başvuruda bulunurken, 10 Temmuz 2025 tarihinde Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Alparslan Bayraktar ile makamında bir görüşme gerçekleştirdi. Görüşmeye Türkiye Maden-İş Sendikası Genel Başkanı Nurettin Akçul, TES-İŞ Genel Başkan Yardımcısı Hüseyin Özi̇l, Soma Şube Başkanı Mustafa Girginler ve yönetim kurulu üyeleri katıldı.
Enerji Bakanı Bayraktar’ın, Soma Termik Santrali’nin ülke ekonomisi, kesintisiz enerji arzı ve bölge halkı açısından taşıdığı öneme dikkat çektiği belirtilen açıklamada, bakanlığın süreci yakından takip ettiği ve işçilerin mağdur olmaması adına gerekli adımların kararlılıkla atılacağı ifade edildi.
“Santral ve Madenler Milli Servettir”
Kabaloğlu açıklamasında, TES-İŞ Sendikası’nın bugüne kadar yerli kömürle çalışan termik santrallerin stratejik önemi konusunda defalarca uyarılarda bulunduğunu hatırlattı. Soma Termik Santrali ve bölgedeki madenlerin yalnızca enerji üretiminde değil, binlerce işçinin ve ailesinin geçiminde de hayati rol oynadığını belirten Kabaloğlu, bu tesislerin ülkenin zenginliği ve milli serveti olduğunu söyledi.
“Çözüm Bekliyoruz”
TES-İŞ Sendikası olarak gelişmeleri yakından takip ettiklerini ve çözüm sürecinin bir an önce hayata geçirilmesini beklediklerini dile getiren Kabaloğlu, Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Alparslan Bayraktar’a sürece olan ilgisi ve çözüm odaklı yaklaşımı nedeniyle teşekkür etti.