Soma’da 300 Yataklı Devlet Hastanesi kurulduğunda bir de bölge hastanesi sıfatına sahip olunacağından Somalılar ve çevre ilçelerdeki birçok vatandaş Manisa’ya ya da İzmir’e gitmeyecekleri için çok mutlu olmuşlardı. Bu sevinçlerinin sebebi bundan sonra Soma’da her branştan doktorlar olması ve mevcut branşlarda da doktor sayısının artması düşünülürken ne yazık ki düşünülen şu ana kadar olmadı. Yeni hastanenin Soma ve çevre ilçelerdeki hastalar açısından en büyük artısı yatak kapasitesi ve oda konforu açısından eski hastaneye göre çok daha iyi olması oldu. Fakat doktor sayısının bir türlü artışı gerçekleşmemesi de mevcut doktorların gereğinden daha fazla çalışmasına neden oluyor.
Soma Devlet Hastanesinde eski hastaneye nazaran bölge hastanesi sıfatıyla Kırkağaç, Savaştepe ve Kınık başta olmak üzere 3 ilçedeki hastaların mevcut branşlarda Soma’ya gelmesi sonucu yoğun bir hasta kabulü gerçekleştiriyor. Ne var ki bölge hastanesi olma sıfatına rağmen bu zamana kadar doktor sayısı ve bazı branşların hastanede bulunmasına tam anlamıyla ulaşılamadı. Hala birçok Somalı Akhisar’a, Manisa’ya ya da İzmir’e gitmek zorunda kalıyor.
MANİSA İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜNE SORUYORUZ..
Manisa Şehir Hastanesindeki doktor sayısı neredeyse Soma’daki doktor sayısının 3-4 katından fazla bir doktor kadrosuna sahipken ve yatırma kapasitesi bakımından da Soma’daki hastanenin 3-4 katı kapasiteye mi sahip?
Neden hasta hasta insanlar Manisa’ya gelmek zorunda bırakılıyor?
Akhisar Devlet Hastanesi’nde bulunan doktor ve branşların sayısı neredeyse Soma’daki sayının 2 katı olmasının sebebi nedir?
Diğer bir soru ise Soma gibi nüfusu 100 binin üzerinde bulunan ilçelerde böyle bir kapasiteye sahip ve bölge hastanesi vasfında bir hastanede aynı zamanda Soma’da bulunan ağır iş kolları ve bu işlerde çalışan sayısı açısında çok tehlikeli bir çalışma ortamı varken diğer ilçelere birçok doktorun ve her branş doktor mevcutken nasıl oluyor da Soma’da bu kadar doktor eksiğine rağmen doktor tayini olmuyor? Başka hastanelere doktor tayinleri hala gerçekleşiyor?
Eğer Soma’da 300 yataklı bir bölge hastanesi vasfına sahip doktor kadrosu olmayacaksa neden bu kadar çok büyük bir yatırım buraya yapıldı?
Somalılar, bir an önce Soma’daki doktor kadroların artmasını, olmayan branşlarda da doktorların Soma’ya tayin olunmasını ve artık diğer ilçe ve illerdeki hastanelere gidip gelmekten bıktıklarını, tayin olunan doktorların hemen Soma’dan ayrılmamalarını başka hastanelerden görevlendirmeler ile Soma’ya doktor gelmesini bu açığın böyle kapatılmasını istemiyor.

