21 Mart Dünya Ormancılık Günü ve Orman Haftası kapsamında Soma’da anlamlı bir fidan dikim töreni gerçekleştirildi. Soma Orman İşletme Müdürlüğü öncülüğünde düzenlenen etkinlikte, Turgutalp Mahallesi’nde 2025 yılında çıkan orman yangınından zarar gören alan yeniden yeşermeye başlıyor.
“Türkiye’nin Gücü Orman” sloganıyla düzenlenen programa; İlçe Kaymakamı Ünal Koç’un yanı sıra Soma Cumhuriyet Başsavcısı Mehmet Fatih Vidinel, ilçe protokolü, sivil toplum kuruluşlarının temsilcileri, öğrenciler ve çok sayıda vatandaş katıldı.
Etkinlikte konuşan Kaymakam Ünal Koç, yangınlardan zarar gören orman alanlarının kısa sürede yeniden ağaçlandırıldığını belirterek, orman yangınlarının önlenmesinde en önemli unsurun toplumsal duyarlılık olduğunu vurguladı. Koç, bu süreçte emeği geçen orman teşkilatı çalışanlarına ve etkinliğe katılan tüm vatandaşlara teşekkür etti.
Orman İşletme Müdürü Mehmet Keskin yaptığı konuşmada, “Orman Haftası vesilesiyle, yarınlarımızın teminatı çocuklarımızla birlikte fidanlarımızı toprakla buluşturduk. Bugün diktiğimiz her fidan, yarın çocuklarımızın gölgesinde oyunlar oynayacağı, nefes alacağı Yeşil Vatan’ımızın birer parçası olacak.” dedi.
Program kapsamında, Turgutalp TOKİ mevkiinde 11 Ağustos 20252’te Orman Yangını’ndan etkilenen alanda toplam 5 bin fidan toprakla buluşturuldu. Çalışmalarla, zarar gören alanların yeniden yeşertilmesi ve gelecek nesillere daha sağlıklı bir çevre bırakılması hedefleniyor.