Soma’da sıcak su konusunda yaşanan tartışma, sosyal medyada karşılıklı açıklamalarla gündeme oturdu. AK Parti Soma İlçe Başkanı Ali Sezer’in “Termik Santral Hazır, Büyükşehir Değil” başlıklı açıklamasına Manisa Büyükşehir Belediye Başkanı Besim Dutlulu’dan hızlı bir yanıt geldi.
AK Parti Soma İlçe Teşkilatı sosyal medya hesaplarından yapılan paylaşımda, İlçe Başkanı Ali Sezer’in “Termik santral sıcak su vermeye hazır ancak Büyükşehir Belediyesi hazır değil” ifadelerine yer verildi.
Bunun üzerine Büyükşehir Belediye Başkanı Besim Dutlulu, sosyal medya hesabından yaptığı açıklamada Sezer’in iddialarını reddederek, “Başkanım sana yanlış bilgi vermişler. Biz hazırız” dedi. Dutlulu, altyapı çalışmalarının yaz başından bu yana tamamlandığını belirtti.
Başkan Dutlulu açıklamasında şu ifadelere yer verdi: “Dün öğle saatlerinde sıcak su verilmeye başlandı. 3 bin metreküp sıcak su alan tesisatın dolması iki gün sürüyor. Tesisat doldukça vatandaşlarımız ısınmaya başlayacak. Yaz başından bu yana tüm altyapı çalışmalarımızı tamamladık, her bakımdan hazırız. Keşke açıklama yapmadan önce bilgi alsaydınız. Bizim amacımız bağcıyı dövmek değil, vatandaşımıza hizmet etmek.”
Vatandaşlardan gelen “Soma’da sıcak sular hâlâ yok başkanım” sorusuna ise Dutlulu, şu yanıtı verdi: “Dün öğlen verebildiler sıcak suyu ancak, ne yazık ki beceriksiz bir iktidar ile karşı karşıyayız. Aylardır hepimizi oyaladılar. Birkaç güne sistemdeki su ısınır, tüm vatandaşlarımız ısınır.”
Bir sosyal medya kullanıcısının “Başkanın hesabı mı çalındı acaba?” sorusuna da Dutlulu, alışılmış samimi üslubuyla yanıt verdi: “Ben Akhisar’da 6 senedir bu şekilde vatandaşa yalan bilgi verenlere cevap veriyorum. Takip etmiyorsanız bilmemeniz normal. Özellikle iktidar partisi yöneticileri vatandaşlarımızı çok muhatap almadığı için insanlar şaşırıyor. Alışırsınız.”
Soma’da termal ısıtma sisteminin tam kapasiteyle devreye alınmasının birkaç gün içinde tamamlanması bekleniyor.