Soma Termik Santrali ile ilgili “satış yapıldı” veya “sorunlar çözüldü” şeklindeki söylemler, edinilen bilgilere göre gerçeği yansıtmıyor. Santralde şu anda tam kapasite çalışma yapılarak 6 ünitenin tamamında fizibilite çalışmaları gerçekleştiriliyor. Bu raporun tamamlanmasının ardından, santrali devralmak isteyen firmalar olması durumunda görüşmelere başlanacağı belirtiliyor.
Yetkililer, şu an itibarıyla herhangi bir firma veya konsorsiyumun santrali aldığı, anlaşma yapıldığı ya da fiyat teklifi veren şirketlerle görüşüldüğü yönünde bir durumun söz konusu olmadığını vurguluyor.
Santral yetkililerinin, devri gerçekleştirmeye istekli olmasına rağmen, fiyat konusunda yüksek beklenti içinde oldukları; buna karşılık firmalarla ek görüşmelerin de yapılmadığı yönünde bilgiler geliyor. Bu nedenle önümüzdeki kısa vadede santral devriyle ilgili bir sonuç beklenmiyor.
Öte yandan, tam kapasite çalışma için ihtiyaç duyulan kömürün, binlerce çalışanı bulunan yerel madenler yerine neden farklı firmalardan temin edildiği de kamuoyunda merak konusu oluyor.