Manisa Gazeteciler Cemiyeti Başkanı Önder Aydın, 24 Temmuz Gazeteciler ve Basın Bayramı dolayısıyla bir mesaj yayımlayarak, Türk basınının tarihindeki önemli bir dönüm noktası olan 24 Temmuz 1908’i hatırlattı. II. Meşrutiyet’in ilanıyla sansürün kaldırıldığını ve gazetelerin ilk kez sansürsüz yayımlandığını belirten Aydın, 116 yıl sonra bile basın özgürlüğü mücadelesinin sona ermediğini vurguladı.
Başkan Aydın, basın çalışanlarının hâlâ ağır çalışma şartları, ekonomik güvencenin zayıflığı ve yüksek gelecek kaygısı gibi sorunlarla karşı karşıya olduğunu ifade etti. “Yıllar geçse de sorunlar şekil değiştirse de aynı sıkıntılar devam ediyor. Bugün 10 Ocak Çalışan Gazeteciler Günü, 3 Mayıs Dünya Basın Özgürlüğü Günü, 24 Temmuz Gazeteciler ve Basın Bayramı, 21 Ekim Bağımsız Gazetecilik Günü ve 2 Kasım Gazetecilere Karşı İşlenen Suçlarda Cezasızlıkla Mücadele Günü gibi günlerle anılıyoruz,” dedi.
Başkan Aydın, gazetecilerin ekonomik zorlukların yanı sıra siyasi baskılarla da mücadele ettiğini belirtti. “İktidarın eleştirel yayınlara yaklaşımı, muhalefetin bazı medya organlarına yönelik boykot kararları, gazetecileri zor bir dengeye sokuyor. Bu durum, halkın haber alma hakkını zedeliyor, basın özgürlüğünü tehdit ediyor,” dedi.
Sansürün kaldırıldığı bugünde bile özgür basının hala tam anlamıyla sağlanamadığını dile getiren Aydın, “Sansür bugün ekonomik baskılarla, siyasi kutuplaşmalarla, davalarla, soruşturmalarla yeniden şekil değiştirmiştir. Yerel basın da bu sıkıntılardan payını almaktadır. Manisa’da 6’sı merkezde olmak üzere toplamda 21 yerel gazete ve onlarca haber sitesi görev yapmakta. Ancak yerel basın, büyük ekonomik zorluklarla mücadele etmektedir. Özellikle matbaa eksikliği nedeniyle gazeteler İzmir’de basılmak zorunda kalıyor, bu da ek maliyetlere yol açıyor,” şeklinde konuştu.
Aydın, yerel basının ekonomik yükünün her geçen gün arttığını ve gazetecilerin büyük bir özveriyle halkı bilgilendirme çabalarını sürdürdüğünü belirterek, 24 Temmuz Gazeteciler ve Basın Bayramı’nı kutladı. “Umuyorum ki, gazetecilerin daha özgür çalıştığı, daha insani koşullarda görev yaptığı, ekonomik bağımsızlıklarını sağlayabildikleri günlerde yeniden bayram kutlamak nasip olur,” dedi.