İYİ Parti Soma İlçe Başkanı Turhan Keleş, küresel enerji krizine ve Türkiye’deki enerji politikalarına ilişkin dikkat çeken açıklamalarda bulundu. Artan maliyetler ve zam iddiaları üzerinden iktidarı eleştiren Keleş, yerli üretimin önemine vurgu yaptı.
Küresel ölçekte derinleşen enerji krizinin ülkeleri olağanüstü tedbirler almaya zorladığını belirten Keleş, Tayvan’da doğal gaz stoklarının tükenmesi ve Filipinler ile Türkiye’de akaryakıt fiyatlarının yükselmesinin, enerjide dışa bağımlılığın ağır sonuçlarını ortaya koyduğunu ifade etti.
Uluslararası derecelendirme kuruluşu S&P’nin raporuna da dikkat çeken Keleş, Türkiye’nin enerji ithalatı nedeniyle olası krizlere karşı en kırılgan ülkeler arasında gösterildiğini belirtti.
Elektrik fiyatlarına yüzde 20 ile 25 arasında zam yapılacağı yönündeki iddiaların vatandaşları endişelendirdiğini dile getiren Keleş, “İktidar bu zammın zeminini EPDK aracılığıyla hazırlamaktadır” dedi. Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu’nun enerji takas piyasasında tavan fiyatı 4.500 TL/MWh seviyesine yükseltmesini eleştiren Keleş, bu kararın “ithalatçı enerji lobilerine verilmiş bir fiyat vizesi” olduğunu savundu.
“FATURAYI YİNE VATANDAŞ ÖDEYECEK”
Enerji yönetimindeki yanlış politikaların bedelini emekli, işçi ve esnafın ödediğini ifade eden Keleş, çözümün yerli kaynaklara yönelmek olduğunu belirtti. Soma’nın kömür potansiyeline dikkat çeken Keleş, ithal doğalgaz yerine yerli üretimin desteklenmesi gerektiğini söyledi.
“SOMA TERMİK SANTRALİ TAM KAPASİTE ÇALIŞTIRILMALI”
Maliyetleri düşürmenin yolunun Soma Termik Santrali’nin tam kapasite çalıştırılmasından geçtiğini ifade eden Keleş, mevcut politikaların hem Soma’nın emeğini hem de ülkenin geleceğini riske attığını dile getirdi.
“KAMULAŞTIRMA ÇAĞRIMIZI YİNELİYORUZ”
İYİ Parti’nin Soma Termik Santrali’nin kamulaştırılması yönündeki çağrısını yineleyen Keleş, bu adımın üretim sürekliliğini sağlayacağını, ithal kaynakların fiyat baskısını azaltacağını ve vatandaşın elektrik faturalarını düşüreceğini savundu.
Keleş açıklamasını, “Soma Termik; çalıştırılmalı, desteklenmeli ve kamu eliyle korunmalıdır. Halkımızın ucuz, kesintisiz ve milli enerjiye ulaşması için mücadelemizi sürdüreceğiz” sözleriyle tamamladı.