Yaklaşık 1,5 milyon nüfusa sahip 17 ilçeden oluşan Manisa’da neredeyse 5 asırdır geleneksel olarak Manisa Mesir Macunu ile ilgili etkinlikler yapılıyor. Ne var ki bu etkinlikler yıllardır sadece Manisa merkezde yapıldığından diğer ilçelerindeki yüzbinlerce kişi mesir etkinliklerine uzak kalıyor. Haliyle bu tat ve gelenek tüm Manisa halkı tarafından tam olarak bilinmiyor. Diğer ilçelerde yaşayan Manisa halkı ise tüm ilçelerin bu etkinliklere dahil edilmesini, bu geleneğin daha iyi tanıtılmasını ve tüm halka ulaşmasını, en azından her yıl başka bir ilçede bu etkinliklerin düzenlenmesini talep ediyorlar. Yaklaşık 1 hafta süren bu etkinlikler çerçevesinde en azından organizasyonun ve şenliğin diğer ilçelere de yayılması ve daha geniş bir kitleye ulaşması geleneğin sürdürülebilmesi ve önemini yitirmemesi açısından da önem taşımaktadır. Tüm Manisa’yı kapsayan bir şenlik ile kültür paylaşımının da yayılması hedeflenmelidir. Eğer öyle bir imkan yok ise Manisa Mesir Macunu Festivali değil Mesir Macunu Festivali ya da Şehzadeler Mesir Macunu Festivali adı altında düzenlensin daha iyi olur.
UNESCO tarafından ‘İnsanlığın Somut Olmayan Kültürel Mirası’ listesinde yer alan mesir macunu ne yazık ki tanıtım için milyonlar harcanıyor. Yapılan bu etkinliklerin Manisa’nın birçok ilçesinde yüzbinlerce vatandaşın bile tadını bilmediği, kendini görmediği durum ile karşı karşıyayken bu festivalden Manisalıların bile haberi yokken bu kadar bu uğraş nedendir?
Bu işin içinde yer alan ne kadar kurum varsa Valilik, ve Manisa Büyükşehir başta olmak üzere buradaki yöneticilerden diğer ilçe vatandaşlarının talebi, mesir macunu nasıl Manisa’nın 17 ilçesinin bir markası ise kurum yetkilileri de aynı şekilde diğer ilçelerin yetkilileri olarak bu duruma bir çözüm üretmesi gerekmektedir.