18 Mart Şehitleri Anma Günü ve Çanakkale Zaferi’nin 111. yıl dönümü kapsamında Soma’da düzenlenen programlarda şehitler dualarla anıldı, Çanakkale ruhu bir kez daha yaşatıldı.
Anma programı, Soma Belediye Mezarlığı içerisinde bulunan Şehitlikte gerçekleştirilen çelenk sunma töreniyle başladı. Törene Kaymakam Ünal Koç, ilçe protokolü ve çok sayıda vatandaş katıldı. Şehitlik Anıtı’na çelenklerin sunulmasının ardından saygı duruşunda bulunuldu ve İstiklal Marşı okunarak bayrak göndere çekildi.
Günün anlam ve önemine ilişkin konuşma, Askerlik Şubesi Başkan Vekili Personel Astsubay Kıdemli Çavuş Hüseyin Yiğen tarafından yapıldı. Program kapsamında Kaymakam Ünal Koç, Şehitlik Özel Defteri’ni imzaladı. Tören, şehit kabirlerinin ziyaret edilmesi ve İlçe Müftülüğü tarafından okunan dualarla sona erdi.
Şehitlikteki programın ardından anma etkinlikleri ilçe genelinde devam etti. Kaymakam Koç ve beraberindeki heyet, Rıfat Dağdelen Anadolu Lisesi Mustafa Okdemir Konferans Salonu’nda Soma Borsa İstanbul Fen Lisesi öğretmen ve öğrencileri tarafından hazırlanan “Çanakkale Geçilmez” konulu programa katıldı. Programda, Çanakkale ruhunu yansıtan gösteriler büyük beğeni topladı.
İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından düzenlenen yarışmalarda dereceye giren öğrencilere başarı belgeleri ve çeşitli hediyeler takdim edildi.
Günün sonunda ise Soma Ulu Camii’nde Mevlüt ve Hatim Programı düzenlenerek aziz şehitler için dualar edildi.
Soma’da gün boyu süren anma programları, birlik ve beraberlik mesajlarıyla tamamlandı.