Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı tarafından alınan karar doğrultusunda Soma’nın yıllardır süregelen ısınma ve hava kirliliği sorununa kalıcı çözüm getirecek doğalgaz dönüşümü için önemli bir adım atıldı. Manisa Büyükşehir Belediyesi, Soma Belediyesi ve Aksa Manisa Doğalgaz Dağıtım A.Ş. arasında imzalanan protokolle, ilçede doğalgaz altyapı çalışmalarının başlatılması resmiyet kazandı.
Soma Belediyesi Encümen Toplantı Salonu’nda düzenlenen imza törenine; Manisa Büyükşehir Belediye Başkanı Besim Dutlulu, Soma Belediye Başkanı Sercan Okur, Aksa Manisa Doğalgaz Dağıtım A.Ş. Bölge Müdürü İbrahim Başaran ve basın mensupları katıldı.
“BU SADECE BİR ALTYAPI PROJESİ DEĞİL, SOMA’NIN GELECEĞİDİR”
Törende konuşan Manisa Büyükşehir Belediye Başkanı Besim Dutlulu, gerçekleştirilen protokolün yalnızca bir altyapı çalışması olmadığını, Soma’nın yaşam kalitesini doğrudan etkileyecek tarihi bir dönüşüm olduğunu vurguladı.
“Soma’da yıllardır süregelen ısınma sorununu kökten çözmek için tarihi bir adım attık. Büyükşehir Belediyemiz, Soma Belediyemiz ve Aksa Manisa Doğalgaz Dağıtım AŞ arasında imzaladığımız protokolle ilçemizde doğalgaz dönüşüm sürecini resmen başlatıyoruz.
Termik santral kaynaklı yaşanan teknik aksaklıklar ve vatandaşlarımızın çektiği mağduriyet artık son bulacak. Somalı vatandaşlarımızın huzuru için tüm imkanlarımızı seferber ederek bu dönüşümü gerçekleştireceğiz. Altyapı çalışmalarının ardından hızlıca asfalt çalışmalarımızla yollarımızı güzelleştireceğiz.
İş birliği ve destekleri için Soma Belediye Başkanımız Sercan Okur’a ve Aksa Manisa Doğalgaz Dağıtım AŞ Bölge Müdürü İbrahim Başaran’a ve emeği geçen herkese çok teşekkür ediyorum.”
Soma Belediye Başkanı Sercan Okur ise “Yıllardır termik santral kaynaklı hava kirliliğinin etkilerini hisseden bir şehir olarak, kararı Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı tarafından alınan bu dönüşümü çok önemsiyoruz. Bu önemli sürece katkı sunan Manisa Büyükşehir Belediye Başkanımız Besim Dutlulu’ya, Aksa Manisa Doğalgaz Dağıtım A.Ş. Bölge Müdürü İbrahim Başaran’a ve aynı zamanda Sıcak Su Isınma Sistemlerinde görev almış emeği geçen herkese teşekkür ediyorum. Soma’mıza hayırlı olsun.” dedi.
ÜSTYAPI ÇALIŞMALARI BELEDİYEDEN, ALTYAPI DOĞALGAZ FİRMASINDAN
Protokol kapsamında doğalgaz altyapı çalışmaları ilgili firma tarafından yürütülürken, Soma Belediyesi ve Manisa Büyükşehir Belediyesi üstyapı düzenlemelerinden sorumlu olacak.
Kazı çalışmalarının ardından yolların hızlı şekilde yenilenmesi ve şehir estetiğinin korunması için koordineli bir çalışma yürütülecek. Başkan Okur, sürece katkı sunan tüm kurumlara teşekkür ederek, vatandaşlardan da çalışmalar boyunca sabırlı olmalarını rica etti.