Kömür temininde yaşanan sorun nedeniyle 3 aydan fazla bir süredir çalışmayan Afşin-Elbistan B Termik Santrali’ne Soma’dan kömür takviyesi yapılıyor.
Türkiye’nin en büyük termik santrali olma unvanını elinde bulunduran Afşin-Elbistan B Termik Santrali, kömürü olmadığı için 15 Ocak’tan bu yana üretim yapamıyor.
Dev enerji tesisine, Afşin-Elbistan Linyitleri (AEL) Kömür İşletmesi’nden devlet eliyle kömür temin yapılıyordu. Daha sonra bu kömür sahası özel sektöre devredildi. Kömür temini, AEL kömür sahasında 27 Aralık 2020 de göçük meydana geldi. Yaşanan göçük sonrasında B Termik Santrali’ne kömür arzında sıkıntılar baş gösterdi. Santralin stok sahasındaki kömürün bitmesiyle birlikte 15 Ocak 2021’de tesiste enerji üretimi de durmak zorunda kaldı.
Uzun bir süredir üretim yapmayan Afşin-Elbistan B Termik Santrali’nde kömür krizini çözmek için yeni bir girişime imza atıldı. AEL sahasından alınacak kömürün kalorisinin yükseltilmesi amacıyla TKİ ile bir anlaşma imzalandı. Yaklaşık 10 bin ton kömür talebinde bulunuldu. TKİ ile yapılan bu sözleşme sonrası kömür Soma’dan B Termik’e yüksek kalorili kömür sevkiyatına başlandı.
Soma’dan 1100 kilometreden Afişin’e kömürler taşınmaya başlandı. Bugüne kadar yaklaşık 2 bin 500 tonun üzerinde bir kömür taşındı.
Soma’dan getirilen yaklaşık 2000 kaloriye sahip kömürün Afşin-Elbistan A Termik Santrali’nden temin edilmesi öngörülen kömürün kalorisini artıracak.