Geçtiğimiz günlerde Manisa Milletvekili Mehmet Ali Özkan ve Soma Belediye Başkanı Ali Tulup Soma’nın sorunlarını çözmek için bölge müdürleri ile görüşmeler gerçekleştirmişti. Bu görüşmelerden çıkan sonuçları basın mensuplarıyla paylaşan Özkan ve Tulup önemli açıklamalarda bulundu.
Ak Parti Manisa Milletvekili Mehmet Ali Özkan, Soma Belediye Başkanı Ali Tulup , Ak Parti Soma İlçe Başkanı Mehmet Ali Aksoy’un katılımıyla ilçemizde yapımı devam eden ve yapılacak proje ve hizmetler hakkında basın mensuplarına bilgiler verildi.
“Milletvekilimizin olması bizim için Avantaj”
Konuyla ilgili ilk açıklamayı yapan Başkan Ali Tulup: “: “Soma’nın sorunlarını görüşmek için İzmir’de önemli kuruluşları ziyaret ettik. İlk ziyaretimiz karayollarına oldu Somamız için önemli olan çevre yolunda yarım kalan işleri tamamlanmasıyla ilgili çok değerli Manisa milletvekilimiz ile birlikte görüşmeler gerçekleştirdik. Kara yollarındaki çalışmalarımızdan sonra bölge müdürümüz müteahhit firmayı arayarak önümüzdeki günlerde Soma’ya geleceğini çalışmaların biran önce başlayacağını ifade etti. Ayrıca Soma’nın bir yeşil piknik alanına ihtiyacı var, Soma Enerji ve maden kenti bu sebeple Soma’da yaşayan vatandaşlarımızın yeşil alana ihtiyacı olduğunu belirttik. Onun için sevişler barajını eski haline çevirebilmemiz için DSİ ile görüşmeler gerçekleştirdik. Orman Bölge Müdürlüğümüze uğrayıp Turgutalp çamlığında yapımı devam eden bir Kent park ile ilgili bir takım sıkıntılarımız vardı. Onunla ilgili eksik kalan işlerimizin tamamlanması için Bölge müdürümüzle görüşmeler yaparak o yarım kalan sorunun da çözüleceğinin müjdesini vermek istiyorum. Diğer taraftan Somamızda Damgacı camii ile gündeme geldiğimiz vardı, bununla ilgili olarak Vakıflar bölge müdürlüğümüzü de ziyaret ettik. Camiinin faaliyete geçmesi için üzerimize düşeni yapacağız. Vakıflar Bölge müdürlüğümüz Somamızı ziyaret etti bu konuyla ilgili çalışmalarımızı beraber yaptık. Bize camiinin ibadete açılabilmesi için ufak bir tadilat için izin verdiler. Soma Belediye ekiplerimiz çalışmalarına başladı. 24 Haziran seçimlerinde vatandaşlarımıza buluştuğumuzda Somamızın bir milletvekiline ihtiyacı olduğunu dile getirdik. Ama ben vatandaşlarıma hep şunu söyledim sizden çok benim milletvekiline ihtiyacım var dedim. Gerçekten geçen ki Ankara ziyaretimizde Manisa Milletvekilimiz Sayın Mehmet Ali Özkan ile birlikte Gençlik ve spor bakanımızı ziyaret ettik. Önümüzdeki günlerde eski spor müdürü Soma’ya gelecek. O zaman ki projelerimiz Nazım Yavuz stadı ile Atatürk stadı takas projeleriydi. Biz çalışmalarımıza hızlı bir şekilde devam ediyoruz. Desteğinden dolayı vekilimize teşekkür ediyorum. “ dedi.
Doktor Kadroları Tamamlanıyor
Ak Parti Soma İlçe Başkanı Mehmet Ali Aksoy ise: “ Ali başkanımızın dile getirdikleri Somamızın gerçekten çok önemli sorunlarıdır. Bir kısmının sonuçları alındı inşallah diğer sorunlarımızın da en kısa zamanda sonuçları alınacaktır. Başkanımız bütün konulara değindi sadece burada maden sahalarımızın ihaleye çıkması konusu var önemli bir konu bu da bunlardan İmbat sözleşmeyi imzaladı. Diğer iki firmada bugünlerde imzalamak üzere. Hastaneye yeni doktorlarımız geldi, 10 tane de uzman doktor gelecek atamaları yapıldı. Sadece en büyük sıkıntımız fizik doktorunun olmaması, diğer bölümlerinin hepsinde az çok doktor var. Yerel seçimlerle ilgili çalışmalarımıza da başladık.” Dedi.
Özkan’dan Soma’ya Yeşil Alan Müjdesi
Manisa Milletvekili Mehmet Ali Özkan ise: “ Milletimizin oyları ile milletvekili seçildik şimdi ise milletimizin bize verdiği emaneti taşıma zamanı. Bunun için de bütün imkanlarımızla çalışıyoruz. Manisa’nın neye ihtiyacı varsa diğer milletvekili arkadaşlarımızla birlikte bu ihtiyaçları karşılamaya çalışıyoruz. Bu çerçevede Soma’da yapımı devam eden ve gelecek dönemde yapılması planlanan yatırımlarla ilgili de bir takım görüşmelerimiz oldu. Bununla ilgili çevre yolunun bir türlü tamamlanamayan bir uç kısmı vardı Turgutalp mahallemizdeki kısmı, kamulaştırmayla ilgili bir takım sıkıntılar yüzünden orada bir netice alınamamıştı. Kamulaştırma sıkıntısı tamamlandı artık bununla ilgili bir engel yok hastane önünde yapılacak kavşak projesi tamamlandı. Biran önce çevre yolunun tamamlanmasını Soma’nın gündeminden çıkmasını ve vatandaşımızın da rahat bir nefes almasını talep ediyoruz. Bunun yanında belediyemizin yeşil alanlarla ilgili ciddi çalışmaları var. Geçtiğimiz aylarda 85 evler ve Nazım Yavuz Stadı belediyemize geçmişti. Şimdi belediyemiz bunlarla ilgili bir çalışma daha yapıyor, Atatürk ve Nazım yavuz stadının takas edilmesi teklifinde bulunuldu. Bakan bey talimat verdi önümüzdeki hafta teknik ekip gelecek. Pazar yeri olarak kullanılan alanımız ve stadı bir araya getirdiğimizde 30 dönümlük bir alan oluşuyor. Bu iki alan tamamen yeşil alan olarak değerlendirilecek. Çünkü Soma’da vatandaşın en çok ihtiyacı ailesiyle vakit geçirebileceği alan. Sevişlerde piknik alanı için de çalışmalar yapacağız. Kent park projesi de yapıldı ve belediye kendi imkanlarıyla çalışmalara başladı. Bu üç alan bittiğinde Somamız inşallah yeşil alana kavuşacak. Organize Sanayi bölgemizle ilgili de geçmiş yıllarda önemli çalışmalar yapıldı. Zor oldu ama önemli mesafe alındı bu anlamda emeği geçen herkese teşekkür ediyorum. Sadece Somamızın değil Manisa’mızın neye ihtiyacı varsa karşılamaya çalışıyoruz. Yerel seçimlerde de Somayı kazanacağımıza inanıyorum.” Dedi.
Görüşmelerin ardından Maden Faciasından sonra Borsa İstanbul’un ilçemize kazandırdığı 24 derslikli Fen Lisesi ziyaret edildi. Fen lisesi müdürü Okulumuzun ihtiyaçlarımızın karşılanmasında emeği geçen herkese teşekkür ederim” dedi.