İller arasında kardeşlik köprüsünün kurulması ve kardeşlik ruhunun geliştirilmesi, iller arasında kültürel ve ortak değerlerin paylaşılması amacıyla yürütülen “Anadoluyuz Biz” projesi kapsamında Manisa Gençlik Merkezleri gönüllü gençleri Kocaeli’yi ziyaret etti. Anadoluyuz Biz Projesi’ kapsamında Kocaeli’ye giden gençlerin ilk ziyareti manevi değeri yüksek Namazgah Şehitliği ve Orhan Camii oldu. Gençler daha sonra Vali Seddar Yavuz’u ziyaret ettiler.
Valilik Makamında öğrencileri misafir ederek hepsiyle ayrı ayrı ilgilenen, il hakkında genel bilgiler veren Vali Yavuz şunları kaydetti: “Sevgili gençler, bilim, sanayi, teknoloji, bilişim ve inovasyon şehri olduğu kadar turizm şehri olarak da tanımlayabileceğimiz, Türkiye’nin kişi başına düşen gelirin en fazla olduğu, ekonomik seviyesinin en yüksek olduğu şehrimize, Kocaeli’ye hoş geldiniz. Bu şehri tanımlamaya kalkarsak o kadar çok en’i var ki hangi tarafından başlayacağımı doğrusu bilemiyorum ama biraz bu şehrin ekonomik ve bilimsel potansiyeli ile ilgili bazı şeyler söylemek isterim. İlk olarak İstanbul, Ankara, İzmir’den sonra ülkede en çok vergi veren şehirdir. İkincisi 2022 yılında dış ticaret hacmimiz yaklaşık 130 milyar dolar olarak gerçekleşmiştir.
Birçok ülkenin dış piyasasından daha çok hacme sahip bir şehirdir.
14 Organize Sanayi Bölgesi, Teknoparkları, Ar-Ge ve tasarım merkezleri ile Bilişim Vadisi gibi ülkenin ufkunu açan ve dijital çağın kapısını aralayan bir şehir olarak söyleyebiliriz Kocaeli’yi.”
Coğrafi konumundan da bahseden Vali Yavuz, Kocaeli’nin sadece sanayi şehri olmadığını, doğal güzelliklerinin de bir arada olduğunu söyleyerek şu ifadeleri kullandı: “Bir tarafta Marmara Denizi diğer tarafta Karadeniz ve bir tarafımızda biliyorsunuz gölle çevrili olması münasebetiyle neredeyse ilimizden her çıktığınızda bir yeşil veya mavilikle buluşmanız son derece kolay bir şehir burası.
Bu özelliklere sahip Türkiye’de çok az sayıda şehir var. Kimi şehirlerin ormanlık alanı fazla olmasına rağmen oralara ulaşmak için uzun süre yolculuk etmeniz gerekir ama bu şehir açısından baktığımızda kolaylıkla çok daha yeşil çok daha mavi bir şehir görebilirsiniz.” diyen Vali Yavuz, bu etkinliğin ufuklarını geliştirmek için bir fırsat olduğunu belirterek geri döndüklerinde edindikleri izlenimleri arkadaşlarıyla paylaşmalarını ve ailelerine selam ve sevgilerini iletmelerini istedi.
“Anadoluyuz Biz” projesi kapsamında Manisa Soma Gençlik Merkezi Lideri Kudret Kazancı sorumluluğunda Manisa’dan Kocaeli’ye giden öğrencilere ve refakatçilere Kocaeli Gençlik Merkezi Müdürü Sevgi Belder Eren eşlik etti.
Manisa’dan gelen ekip Vali Yavuz’a çiçek ve hediye takdiminde bulunarak kabullerinden dolayı teşekkür ettiler. Gençlerle yakından ilgilenen ve bir süre sohbet eden Vali Seddar Yavuz öğrencilere çeşitli hediyeler vererek onlarla günün anısına hatıra fotoğrafı çektirdi.
Kocaeli Gençlik Merkezi Müdürü Sevgi Belder Eren eşliğinde Karamürsel Alp Toplantı Salonuna geçen öğrencilere Kocaeli tanıtım videosu izletildi.
Gençlerimizin tarihi ve kültürel mirasımızı tanımalarını, gönüllülük bilincini artırıcı ve özendirici faaliyetlerde bulunmalarını amaçlayan “Anadoluyuz Biz Projesi” kapsamında Kocaeli’yi ziyaret eden öğrenciler için çeşitli etkinlik ve gezi programları planlandı.
Bilim Merkezi ve Kağıt Müzesi gezisi, İzmit Yenicuma Camii ziyareti, Gayret Gemisi ve Denizaltı Ziyareti, İzmit Saat Kulesi ve Atatürk Av Köşkü ziyareti, Seka Park bisiklet turu, Ormanya’da yürüyüş ve hayvanat bahçesi gezisi, Kartepe’de bulunan At Çiftliği ve Cam Teras gezisi ile Zipline aktivitesi, Kartepe Gençlik Merkezi’nin etkinlikleri sonrası Başiskele Sahili gezisi gibi dopdolu bir içerik ile öğrenciler Kocaeli ziyaret gezilerini tamamladılar.