Ülkemizde her zaman elektrik faturaları ile ilgili şikayetler günden güne artmaktadır. Her elektrik faturası ev ve iş yerlerine geldiğinde sürekli bu konu günlerce konuşulur.
Bir vatandaşımız 2018 Şubat dönemine ait ve 2018 Ekim ayına ait elektrik faturasını yan yana koyarak ne kadar zam gelmiş nerelere ne kadar para kesiliyor diye hesapla yapmış. Tabi sadece bu hesaplamayı bu vatandaşımızla sınırlandırmak olmaz. Her ay bu hesaplama işini belki binlerce milyonlar insan yapıyordur. Bu vatandaşımız gazetemize gelerek yaptığı hesaplamayı bizimle paylaştı.
2018 Şubat dönemi ile 2018 Ekim dönemine ait faturada elektrik birim fiyatı 0,230927 TL den, 0,325483 TL ye geldiğini %41 zam yapıldığını ifade etti. Bir faturada sadece kullanılan elektrik bedelini ödemediklerini kullanılan bedele yaklaşık %80 ile %90 arası 5 kalem ödeme eklenerek yapıldını ifade etti. Bu 5 kalemin; dağıtım bedeli, enerji fonu bedeli, TRT payı, ETV ve KDV olduğunu ifade etti.
Hatta TRT payı ile ilgili ayrı bir parantez açan bu vatandaşımız kullandığımız bedelim yaklaşık %2 si kadar olduğunu yani elektrik faturası yüksek olanların en azından TRT yi bol bol seyretmeleri gerektiğini o kadar para ödediklerini esprili bir yaklaşım ile bizle paylaştı.
Örnek olarak ta 100 TL lik bir elektrik tüketimi yapan bir vatandaşın yaklaşık faturasının 190 TL ile 200 TL arasında bir değer ödediğini ve bu arada ki bu kadar farkın kendisi gibi milyonlarca vatandaşta aynı şeyi düşündüğü ifade ederek yetkililerin ne zaman azaltacağını merak ettiğini ifade etti. Son olarak tüm ülkede enflasyon ile mücadele kapsamında her vatandaş ve iş dünyası belli oranlarda indirim yaptığını elektrik idaresinin de böyle bir mücadeleye destek olup olmayacağını yetkililere sordu.