2020-2021 Eğitim Öğretim Yılı İlköğretim Haftası Kutlama Programı, İlçe Millî Eğitim Müdürü Bekir ÇAKMAK’ın Cengiz TOPEL Meydanı Atatürk Anıtına Çelenk sunması ve törene katılanlarla topluca saygı duruşunda bulunulmasının ardından İstiklal Marşımızın okunmasıyla başladı. Meydandaki çelenk sunma töreninin ardından İlköğretim Haftası Kutlama Programı Soma Nakliyeciler Kooparatifi İlkokuluna geçildi.
Saygı duruşu ve İstiklal Marşımızın ardından İlçe Milli Eğitim Müdürü Bekir ÇAKMAK’ ın günün anlam ve önemine dair konuşmaları ile devam etti. Müdür Çakmak konuşmasında:
“2006 yılından bu yana 15 yıldır Türk Milli Eğitiminin hizmetinde olan Nakliyeciler İlkokulu’muzda düzenlemiş olduğumuz 2021-2022 Eğitim Öğretim yılının açılış törenine hoş geldiniz diyor, sizleri saygı, sevgi ve hürmetle selamlıyorum.
Bugün yeni bir eğitim-öğretim yılına başlamanın heyecanı ve mutluluğu içerisindeyiz. 2021-2022 Eğitim Öğretim yılının tüm Nakliyeciler İlkokulu ailesine; Somamıza ve ülkemize hayırlı olmasını diliyorum.
Eğitim, bir toplumun geleceğini belirleyen bir süreç, bir memleket meselesidir. Türk Eğitim sistemimiz; tüm vatandaşlarımızı; Türk Milli Eğitiminin temel amaçlarından biri olan “Fikri hür, vicdanı hür, irfanı hür nesillerin, dengeli ve düzgün bir karaktere sahip olmasını, aynı zamanda iyi insan ve iyi bir vatandaş olarak yetiştirilmesi” görevini üstlenmiştir.
Başöğretmenimiz Mustafa Kemal Atatürk’ün ifade ettiği gibi “Eğitimdir ki bir milleti ya özgür, bağımsız, şanlı, yüksek bir topluluk halinde yaşatır ya da esaret ve sefalete terk eder.” Bu düşünceden yola çıkarak, Ülkemizi muasır medeniyetler seviyesinin üstüne taşıyacak olan Bakanlığımızın ortaya koyduğu 2023 hedefleri ve 2053, 2071 vizyonuyla buluşturacak olan temel unsur da yine eğitimdir. Bu bağlamda eğitim ve öğretimdeki en önemli hedefimiz; çocuklarımızın yetenek ve ilgilerinin dâhilinde zihinsel, ruhsal, sosyal gelişimlerine öncülük edip millî, manevi, ahlaki ve evrensel değerlere bağlı bireyler olarak yetiştirmektir.
Değerli Öğretmenlerim,
Heykeltıraş mermere ne ise öğretmen de çocuğa odur. Bu sözden hareketle ben de diyorum ki;sizler, öğrencilerimizin önce yüreğine, sonra aklına dokunan, okulu ve okumayı sevdiren bir rehbersiniz. Özverili çalışmalarınızla onları bilgi, beceri, tutum ve değerlerle donatacağınıza inancım tamdır. Bu zor fakat kutsal görevinizde hepinize başarılar diliyorum. Sağlıklı, huzurlu ve mutlu bir öğretim yılı geçirmenizi temenni ediyorum.
Sevgili Öğrencilerim,
Halk ozanımız Aşık Veysel bir şiirinde okulun önemini dile getirirken şöyle diyor:
Dünyanın en zengin aklını gördüm.
Sermayesini sordum,
Dedi ki: Oku!
Sizlerin de gözlerinde, okula başlamanın heyecanını, sevincini, ışıltısını görüyor, bu ışıltıyı hiç kaybetmemenizi diliyorum. Okul, sizin ikinci eviniz;öğretmen ve arkadaşlarınız ise ikinci ailenizdir. Bu yeni eğitim ve öğretim yılında da arkadaşlarınızla ve öğretmenlerinizle hep birlikte çok güzel bir yıl geçirmenizi ve derslerinizde başarılı olmanızı diliyorum.
Saygıdeğer Velilerimiz,
Bugün, çocuklarınızı okulla buluşturmanın heyecanını hep birlikte yaşıyoruz. Sizin çocuklarınız, bizim çocuklarımızdır. Mevlana’nın dediği gibi:”Aynı dili konuşanlar değil, aynı duyguyu paylaşanlar anlaşabilir.” sizlerle bizlerin paylaştığı aynı duygu çocuklarımızı güzel bir geleceğe hazırlamaktır. Bizlere emanet ettiğiniz yavrularınızı hayata beraberce hazırlayacağız. Eğitim öğretim sürecinde sizlerin de desteklerinizi yanımızda görmekten mutluluk duyarız.
Sayın Kaymakamım;
Okullarımızla ilgili sayısal verileri burada kısaca arz etmek istiyorum.
Bugün, Soma İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü olarak 74 okulumuzda, 1464 öğretmenimiz ve 21633 öğrencimiz ile ders başı yapmış bulunmaktayız. Kaymakamlık himayelerinde, tüm okullarımızda gerekli güvenlik önlemleri alınmış, yaz dönemi boyunca okullarımızın tadilat ve onarımı yapılmış, taşımalı eğitimin bütün iş ve işlemleri tamamlanmıştır. Toplam 6 taşıma merkezi okullarımızda, 311 öğrencimizin eğitime erişimi sağlanacaktır. İlçemizde, öğrencilerimizin ders kitapları, devletimizin imkânları sayesinde eksiksiz bir şekilde masalarının üzerine konulmuştur. 2021/2022 Eğitim-öğretim yılının öğrencilerimize, öğretmenlerimize, velilerimize, ilçemize ve ülkemize hayırlı olmasını temenni ediyorum.
Nakliyeciler İlkokulunun 2006 yılında yapılmasına katkı sağlayan Soma Nakliyeciler Kooparatifimize, Okullarımızın gerek boya gerekse bahçe düzenlemelerinde her zaman destek sağlayan Belediye Başkanımıza ve desteklerini esirgemeyen tüm kurum ve kuruluşlara, mesai mefhumu gözetmeden çalışan arkadaşlarıma teşekkür ediyorum.
Soma Basınımıza ve değerli temsilcilerine, Soma nın eğitim kalitesinin yükselmesinde sunmuş oldukları katkılar için şükranlarımı arz ediyorum.
Bu duygu ve düşüncelerimle konuşmama son verirken 2021-2022 eğitim öğretim yılının Somamıza ve ülkemiz için hayırlı olmasını diliyor saygılarımı sunuyorum.
Bu yıl Nakliyeciler Kooperatifi İlkokulu’nun ev sahipliğinde gerçekleşen program ilçe protokolü ve eğitim camiasını bir araya getirdi. Okul bahçesinde düzenlenen program, Soma Protokolü, okul müdürleri, öğretmenler, öğrenciler ve vatandaşların katılımıyla gerçekleşti. Öğrencilerin şiir dinletileri ve çeşitli gösterilerinin sahnelediği program 4. Sınıf öğrencilerinin 1. sınıf öğrencilerine ‘hoş geldiniz’ çiçeklerini takdim etmesiyle sona erdi.
İlçe Milli Eğitim Müdürü Bekir ÇAKMAK’ ın konuşmasının ardından Soma Kaymakamı Fatih AKKAYA konuşmalarını yaptılar.Nakliyeciler İlkokulu Koop. İlkokulundan 4. sınıfları temsilen 4 öğrenci 1. sınıfları temsilen 4 öğrenciye hoş geldiniz çiçeği sundu. Soma Belediyesi halk oyunları ekibi tarafından hazırlanan gösterilerin sunumunun ardından program İlçe Milli eğitim Müdürü Bekir ÇAKMAK sınıf ziyareti ile devam etti. Ardından programda emeği geçen öğretmen ve personelle hatıra fotoğrafı çekildi.