Somalı iş adamı Müzekka Gücüler tarafından Beşyol eski Devlet Hastanesi yerine yaptırılan Aile Sağlığı Merkezi açılmadan harabeye döndü.
Konuyla ilgili gazetemize açıklamalarda bulunan Hayırsever iş adamı Müzekka Gülcüler: “ Sosyal sorumluluk projesi olarak yola çıktığımız aile sağlığı projesinde yaklaşık 1,5 milyon tl masraf yapıldıktan sonra inşaat 6 ay süre içerisinde tamamlanmış. Ve 8 ay geçmiş olmasına rağmen hala aile sağlığı merkezi açılamamıştır. Kasım ve Aralık aylarında açılacak denmesine rağmen açılmadı. Ocak ayı denildi yine açılmadı. Fakat bu arada klimalar getirilmiş olmasına rağmen İl Sağlık Müdürlüğü, tanıdıklarımız var onlara taktırırız dediği klimalar devlet hastanesinden çıkma klimalar olarak takıldı. Fakat bu klimalar o kadar kötü takıldı ki binanın görünümü tamamen değişti. Hiçbir estetiği olmayan farklı bir bina konumuna dönüştü. İçeride engelliler tuvaleti bahane edilerek yıkılma dökülme ve belli başlı tadilatlar başladı. Bu arada proje haricinde o kadar farklı şekilde yıkıldı ki içeride hem klimalar takılırken hem de bu tadilatlar yapılırken 160 bin maliyeti olan iç donanımla ilgili ne kadar eşya var ise tahrip edilmiş vaziyette. İçerisi toz toprak içerisinde ve klimalar takılırken eşyaların üzerine çıkılmış durumda. 3 adet tuvalet olmasına rağmen tuvalet sayısı 1e düşürülmüş ve içerisi harabeyi andırıyor. 8 aydır bir aile sağlığı merkezi açılamaz mı? Anahtar teslimi yapıldığında açılacak durumda olan bu yer nasıl oluyor da açılamıyor.
Geçtiğimiz günlerde Aile Sağlığı Merkezinde bir takım çalışmalar yapılmış. Burası hala benim sorumluluğumda olan bir yer iken bana sorulmadan yıkılıp kırılmasının ve perişan hale getirilmesinin hesabını ben nasıl vereceğim. Ben burası için yaklaşık her hafta temizlik çalışması yaptırıyorum. Son halini bu şekilde görünce ben çok üzüldüm. Kısacası 8 aydır bir klimanın onlarda eski ya da 2 tuvaletin yer değiştirmesi için mi bu kadar uzun bekleniyor.
Yöneticilik demek böyle bir hizmeti vatandaşa en kısa sürede sunmak demektir. Hele ki vatandaşların yürüme mesafesinde olan bir sağlık merkezi neden bu kadar bekletiliyor anlamış değiliz. Eğer şuan ki durumumdan on kat daha fazla imkanım olsa böyle bir hayır işine bir daha girmem.
1,5 milyon TL’ye mal olan böyle bir yere yeni klima taktıracağız deyip de çıkma eski klimaların taktırılması ne kadar doğrudur. Ve bu klimalar takılırken binanın özen göstererek yaptırmış olduğumuz mimarisi hem dıştan hem içten tahrip edilerek berbat bir hale getirilmiştir. Bu da yetmemiş gibi içeride ki 160 bin TL’ye mal olan eşyaların üzerlerine çıkılarak toz toprak içerisinde bırakılıp bir hurda yığını haline getirilmiş. İçeride ki bu tahribatı böyle görünce bir hayırsever olarak beni pişman etmiştir.” Dedi.