Somalı öğrenci velileri ve sürücülerin kabusu haline gelen Barış Manço Kavşağı ile ELİ Azot Sitesi Kavşağı arasında kalan yol her geçen gün tehlike saçmaya devam ediyor. Daha çok sürücülerin tepki gösterdiği bu yolda şimdilerde eylül ayında okulların açılacak olması velileri tedirgin etmeye başladı. Sürücüler ve öğrenci velileri; yetkililerin bu yolla ilgili büyük facialar yaşanmadan bir an önce tedbir almalarını istiyorlar.
Soma’da trafik kazalarının ve en çok sorunların olduğu yer neresi diye sorulsa Somalıların ilk aklına gelen yer Savaştepe Yol Çatı Mevkiidir. Hatta Soma dışında yaşayanlar bile Savaştepe yol çatında yaşanan kazalar yüzünden haberlerde yer alması sonucu o bölgeyi bilir duruma geldiler. Hele eylül ayında okulların açılacağı düşünülürse Barış Manço kavşağında ELİ Azot sitesi kavşağına kadar olan bölge yaşayan aileler çok tedirginler. Her gün gazetemizi arayarak bu yol ile ilgili şikayetlerini dile getiren hem sürücüler hem de o bölgede yaşayan okul çağında çocukları bulunan aileler bu durumdan çok tedirginler. Araç sürücüleri; Barış Manço Kavşağı, Savaştepe Yol Çatı ve Azot Kavşağı’nda her an trafik kazası ile karşı karşıya kalıyorsunuz. İlla ki burada bir üst yönetici ya da Soma’nın ileri gelenlerinden birinin kendi yada ailesi kaza yapacakta ondan sonra mı buralarda bu problemler ortadan kalkacak diye tepkilerini dile getiriyorlar.
Eylül ayında okulların açılacağı kaygısı ile hem o bölgede yaşayan ve hem bölgede bulunan okullara gidecek binlerce ailede çocuklarının kaygısını yaşamaya başladılar. Öğrenci velileri; “O bölgede bulunan bir okula gidecek bir öğrenci yada Soma içinde okuyacak olan bir öğrenci okula giderken o duble yolda karşıdan karşıya nasıl geçecek. Barışmanço Kavşağı ile ELİ Azot Sitesi Kavşağı arasında kalan bu yol trafik yoğunluğu çok olduğu bir yer olan trafik akışının hızlı olduğu bir yerde yetkililer çocuklarımız için neden bir çözüm bulmuyorlar. İlla bir kaza olmasını mı bekliyor. Orada bir üst geçit var fakat yapıldığı yıldan beri kim kullanmıştır orayı bilen yok. En azından o üst geçit okul yakınlarında olsa öğrenciler o duble yoldan geçme yerine üst geçidi kullansa olmaz mı? Bu yol boyunca her bölgede oturan aileler için geçerli bir durumdur bu saydığımız problemler. Okullar açılmadan ELİ Azot Kavşağı ile Barış Manço Kavşağı arasında bulunan bu yolda bir an önce çözüm üretmelerini okullar açılmadan bu sorunun ortadan kalmasını istiyoruz. Yoksa burada yaşanacak her hangi bir kaza çok kötü sonuçlar doğurur bunu da herkes böyle bilsin diyerek tepkilerini dile getirdiler.