Soma’nın düşman işgalinden kurtuluşunun 103. yılı kapsamında, anlamlı bir etkinliğe imza atıldı. Soma Kaymakamlığı koordinesinde, İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü ve Soma Orman İşletme Müdürlüğü iş birliğiyle düzenlenen etkinlikte, 103 lise öğrencisi “yeşil vatan” için doğaya nefes oldu.
Soma Öğretmenevi’nden araçlarla hareket eden öğrenciler, ilçedeki farklı liselerden bir araya gelerek yangınlardan zarar gören alanlarda tohum attı. Orman İşletme Müdürlüğü yetkilileri tarafından bilgilendirilen gençler, tohum ekiminin nasıl yapılacağını uygulamalı olarak öğrendi. Öğrenciler, yanan bölgeleri yerinde görerek doğaya sahip çıkmanın ve yeşil alanların korunmasının önemine dair bilinç kazandı.
İlçe Milli Eğitim Müdürü Mustafa Dikici, etkinlikte yaptığı konuşmada şu ifadeleri kullandı: “Yeşil vatanı korumak, çevre bilincini geliştirmek ve doğaya sahip çıkmak hepimizin ortak görevidir. Gelecek nesillere daha yaşanabilir bir çevre bırakmak için herkesin sorumluluk üstlenmesi gerekiyor.”
Program sonunda öğrenciler, öğretmenler ve yetkililer hep birlikte hatıra fotoğrafı çektirerek etkinliği ölümsüzleştirdi.